landersresa

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Saknad

Av Kristin Lander - 14 maj 2015 10:31

Hej.


Nu är det jag, Roger som skriver.


Jag åkte ner till Thailand tidigare än resten av min familj, detta för att det jobb jag ordnat här nere krävde detta.


Jag lämnades av Noah & Minelle tillsammans med morfar på tågstationen i Sala, och helt ärligt så var det en allt annat än trevlig stund för mig. Vetskapen om att jag ska åka till andra sidan jorden ENSAM utan min familj skar i mig som en kniv. Vetskapen om att jag inte skulle få krama, natta, laga mat till, gosa med, leka med, äta frukost med, skjutsa till fritids, hämta på förskolan...usch allt det gjorde SÅ ont.

Men jag tänkte hela tiden att detta är något jag väljer att göra för en bra sak, även fast jag då kände mest för att strunta i att kliva på tåget.


Nåväl, nu är jag på plats sedan ca 4 veckor och allt flyter på, jobbet börjar kännas överskådligt, jag har hyrt ett hus för mig och familjen att bo i, samt träffat nya fantastiska människor som jag umgås med på mina lediga stunder.


Thailand är ett väldigt intressant land när man börjar skrapa lite djupare än det jag tror många turister får uppleva. Det thailändska folket är väldigt hjälpsamma, men en rolig sak är att om man tex frågar efter en viss vara inne på Big C Central, och den du frågar inte vet svaret på frågan, så kan dom istället för att svara att dom inte vet, istället peka i valfri riktning. Självklart finns inte varan alls i varuhuset, men istället för att svara att de inte vet, så väljer dom att för att inte tappa ansiktet att istället svara i ovetskap. Ganska roligt innan jag förstod detta då jag ofta tänkte att "va faan, varför ljuger dom för mig".


Men jag älskar all teknik som hjälper mig att hålla kontakten med min familj, när jag  äter lunch så brukar barnen ringa mig på Facetime medans dom äter frukost, bästa stunden på dagen!


Ställ gärna frågor om ni undrar över något, stort som smått.


//Roger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Lander - 15 november 2015 04:33

                  Att vakna upp igår morse och börja scrolla facebook och instagram och genast inse att jag nog borde kolla nyhetssajterna först. Var är vi påväg i denna värld? Alltså alla dessa frågor, tankar, funderingar och framför allt k...

Av Kristin Lander - 29 oktober 2015 18:07

Höstlov- en vardag- en annorlunda vardag Höstlov här innebär inte krispiga höstpromenader eller kofta med scarfes och höstkängor utan lite tvärtom med mer och mer solglasögon allt mer sällan paraply och mer värme och svettiga dagar. Å jag njuter av...

Av Kristin Lander - 26 oktober 2015 07:12

                                    Wow, vilken helg vi har haft. Vi åkte i torsdags efter lunch, fredagen var en ledig dag från skolan då Thailand har en Buddahdag. Så vi satte oss i bilen och åkte iväg. Det blev en ganska lång bil...

Av Kristin Lander - 10 oktober 2015 10:43

                    Alltså det här med att man lite grann kan räkna med sol och värme, man är inte riktigt van vid det. Men märker att det är ett underbart sätt att leva. Visst kan det regna här ibland och natten till lördag regnade och åsk...

Av Kristin Lander - 1 oktober 2015 18:36

Halli hallå.   Idag träffades familjen inne i Patong på mitt jobb, kidsen kastar sig i poolen, medans jag och Kristin sätter oss med en kopp kaffe och bara småpratar. Superskönt och mysigt!   Efter en dryg timmes badande beställde jag in pann...

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards