landersresa

Alla inlägg under juni 2015

Av Kristin Lander - 26 juni 2015 12:57

Dåså, fredag eftermiddag i Thailand och första arbetsveckan för mig är avklarad.


Nu sitter jag och Kristin på verandan utanför vårat hus och tar en eftermiddagskaffe i den 32 gradiga värmen. Åskan mullrar lite långt borta, men inget regn än :) 


Barnen har turats om att vara med mig på jobbet i veckan, mest spännande tyckte nog Noah att det var då han gärna ville hjälpa våran vaktmästare Mr. Fix med hans sysslor. Kristin har haft möte med våran blivande nanny idag, det känns superbra med henne ansvarandes för våra barn när vi måste arbeta samtidigt jag och Kristin.


Fredag eftermiddag...vad ska vi äta ikväll? Här behöver vi inte fundera så mycket på avad som ska handlas, utan snarare vilken restaurang som känns akuell, för här har vi råd att äta ute varje dag om vi så vill :) Att laga mat hemma känns ju ganska onödigt då vi sparar pengar på att låta någon annan göra det jobbet åt oss. Jag ÄLSKAR ju thaimat, likaså Kristin, men barnen har än så länge lite andra favoriter på menyn. Att laga mat hemma blir mer en rolig grej vi gör när vi känner att vi vill göra något annorlunda ihop hela familjen.


Håkan ringde och ville käka grillbuffé i Patong, hmm, kanske det?


Nåväl, ha en fantastisk helg i Sverige eller vart ni än befinner er, vi tänker spendera helgen på någon strand.



Av Kristin Lander - 24 juni 2015 06:47

Jag måste ju bara allra först tala om att det här är livet. Det här är ju ett helt fantastiskt ställe. Men innan jag raddar upp allt det antastiska så måste jag nog börja med det jobbiga. 

En jobbig grej var ju att ta farväl av denna: 

           

Sen att Elias fick öroninflamation och feber samma sekund som planet landade i Thailand och Noah och Minelle idag vaknade upp med magsjuka/matförgiftning är ju en annan jobbig grej. Men då kan man ändå känna ett lugn i att vi inte "bara" är här på semester ett par veckor utan vi har gott om tid på oss att ta igen den förlorade tiden. 

Men nog om detta. 

I förrgår landade vi då på Phukets flygplats, klockan var nog ca 17. Det var en lång men väldigt smidig flygning. Är så tacksam över att våra barn är vana att resa, vänta och kånka på grejer. De klagar otroligt lite och det är så smidigt att resa med dom. Jag och barnen flög först från Arlanda till Heathrow. Efter ca 3 h kom även Roger. Sen väntade vi ytterligare 4 h, satte oss på flyget för att ta den långa flygningen till Hong Kong. Smidigt byte i Hong Kong med en hel del stress då det var en lång bit till gaten och otroligt kort om tid. Så med hjärtat i halsgropen kastade vi oss på bussen som skulle ta oss till rätt gate och susade in på plandet strax innan det skulle taxa ut. 3,5 h flyg till Phuket och sen var vi framme! Landade som sagt runt 17, taxi till huset och då vankades det bad. Kastade in våra grejer i huset, öppnade väskorna, hittade badklader och sen ett ljuvligt dopp i poolen. 

Efter badet gick vi och åt, fick tips av grannen Bella om ett ställe som ligger precis bredvid huset. Det var fantastiskt gott med mat och en svalkande öl. 

Igår blev det lite shopping. Det är mycket saker som ska handlas såhär i början. Jösses, man tänker nog inte på hur mycket basvaror man har hemma som man tar förgivet. I övrigt spenderades dagen mest vid poolen och inne i huset för att fixa och dona en hel del. Idag vaknade som sagt vi med sjuka kids, Roger har åkt till jobbet och jag hittade därmed ett ypperligt tillfälle att blogga lite. Men nu är det dax att fixa lite frukost. Hittade havregryn på Big C så nu vankas det gröt. Är däremot intresserad av att hitta kvarg, nån dom vet om det finns någon motsvarighet i detta land?

På återseende...   

Av Kristin Lander - 18 juni 2015 19:41




Ja...mycket har hänt sedan sist, dock inte blogginläggs-fronten. Men det är lite annat att stå i när en trebarnsfamilj ska fara utomlands. Idag jobbade jag min sista dag på jobbet här hemma i Sverige. Det var med väldigt dubbla känslor av vemod och pirrig-lets do this känsla jag lämnade mina kära Filuren-kollegor. Några tårar blev det också, men tjoff kommer det säga så är vi tillbaka här igen. Men nu med hej-då:andet bakom mig så känns det ändå mest taggande. Packandet pågår förfullt och detråder en hel del ingen ordning på allting här hemma...men det ska nog ordna upp sig. Nu ska ju först huset fyllas av 13 vuxna och 10 barn/ungdomar för lite midsommarfirande. Känns inte alls dumt. Så nu går vi runy i något slags packa-laga lite mat-köpa godis-packa tillvaro. Men snart så är vi ändå påväg...

Ett nytt jobb har jag hunnit landa hem också. Nu kommer jag börja sommaren med att jobba med en engelska utbildning som ska komponeras ihop, när det sedan är klart så ska jag i augusti börja jobba på Svenska skolan, QSS i Phuket, Kamala. Jag ska vara lärare i en förskoleklass-åk 3. Känns helt toppen. 


Nog om det. Troligtvis kommer nästa inlägg från andra sidan jorden. Glad midsommar på er alla!
På återseende

Kram från Kristin m familj      

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards