landersresa

Direktlänk till inlägg 18 juni 2015

Det närmar sig med stormsteg...

Av Kristin Lander - 18 juni 2015 19:41




Ja...mycket har hänt sedan sist, dock inte blogginläggs-fronten. Men det är lite annat att stå i när en trebarnsfamilj ska fara utomlands. Idag jobbade jag min sista dag på jobbet här hemma i Sverige. Det var med väldigt dubbla känslor av vemod och pirrig-lets do this känsla jag lämnade mina kära Filuren-kollegor. Några tårar blev det också, men tjoff kommer det säga så är vi tillbaka här igen. Men nu med hej-då:andet bakom mig så känns det ändå mest taggande. Packandet pågår förfullt och detråder en hel del ingen ordning på allting här hemma...men det ska nog ordna upp sig. Nu ska ju först huset fyllas av 13 vuxna och 10 barn/ungdomar för lite midsommarfirande. Känns inte alls dumt. Så nu går vi runy i något slags packa-laga lite mat-köpa godis-packa tillvaro. Men snart så är vi ändå påväg...

Ett nytt jobb har jag hunnit landa hem också. Nu kommer jag börja sommaren med att jobba med en engelska utbildning som ska komponeras ihop, när det sedan är klart så ska jag i augusti börja jobba på Svenska skolan, QSS i Phuket, Kamala. Jag ska vara lärare i en förskoleklass-åk 3. Känns helt toppen. 


Nog om det. Troligtvis kommer nästa inlägg från andra sidan jorden. Glad midsommar på er alla!
På återseende

Kram från Kristin m familj      

 
 
Ingen bild

Lena

22 juni 2015 09:06

Nu så har jag sparat länken i mobilen. Ska följa er mycket noga :-) Antar att ni är framme nu eller åtminstone är väldigt nära. Ha en skön första vecka innan allvaret drar igång! Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Lander - 15 november 2015 04:33

                  Att vakna upp igår morse och börja scrolla facebook och instagram och genast inse att jag nog borde kolla nyhetssajterna först. Var är vi påväg i denna värld? Alltså alla dessa frågor, tankar, funderingar och framför allt k...

Av Kristin Lander - 29 oktober 2015 18:07

Höstlov- en vardag- en annorlunda vardag Höstlov här innebär inte krispiga höstpromenader eller kofta med scarfes och höstkängor utan lite tvärtom med mer och mer solglasögon allt mer sällan paraply och mer värme och svettiga dagar. Å jag njuter av...

Av Kristin Lander - 26 oktober 2015 07:12

                                    Wow, vilken helg vi har haft. Vi åkte i torsdags efter lunch, fredagen var en ledig dag från skolan då Thailand har en Buddahdag. Så vi satte oss i bilen och åkte iväg. Det blev en ganska lång bil...

Av Kristin Lander - 10 oktober 2015 10:43

                    Alltså det här med att man lite grann kan räkna med sol och värme, man är inte riktigt van vid det. Men märker att det är ett underbart sätt att leva. Visst kan det regna här ibland och natten till lördag regnade och åsk...

Av Kristin Lander - 1 oktober 2015 18:36

Halli hallå.   Idag träffades familjen inne i Patong på mitt jobb, kidsen kastar sig i poolen, medans jag och Kristin sätter oss med en kopp kaffe och bara småpratar. Superskönt och mysigt!   Efter en dryg timmes badande beställde jag in pann...

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards