landersresa

Direktlänk till inlägg 17 juli 2015

Tiden rinner iväg...

Av Kristin Lander - 17 juli 2015 11:54




Kan knappast förstå att vi redan varit här i snart en månad, EN MÅÅÅÅNAAAAAD!!!!! Vart tar tiden vägen? Nu har iaf Roger varit till Malaysia på en Visa Run, det innebär att han nu får vara här i ytterligare 3 månader. Jag måste också snart åka. Då blir det min tur att med buss/flyg ta mig till Malaysia, köa på ambassaden och bo på hotell, köa lite mer på ambassaden och ja....lite mer kö....innan det är dags att åka hem igen....Roger tog ju flyg, lutar åt att jag får skumpa i en buss 8 h enkel resa istället...nåväl, vad gör man inte? =)


Annars så jobbar/softar vi här. Jag har haft ett par dagar lediga med barnen nu då fokus legat på att sola/bada så mycket det bara går. det har varit helt ok väder nu, men i onsdags regnade det till å från nästan hela dagen, men värmen är ju bestående. Har inte gått under 27 grader sedan vi kom hit, vad jag har sett. Förra veckan var vi uppe i 41, de e nice!


Men nu ska det serveras mellis till kidsen här. 

Lite yoghurt är beställt. 

Snart kommer Roger hem från jobbet och då blir det en tripp ut på byn för att hitta nåt nice ställe att inta fredagsmiddagen på. Får se om vi stannar här i Kamala ller om vi drar iväg någonstans. Vi har ju hyrt en bil nu så nu är det lättare att ta sig!

Imorrn drar vi på båttur till Phi Phi Islands, åker med EBS så vi åker vid 11 imorgon fm och kommer hem på söndag em/kväll. Ska bli riktigt nice. Phi Phi är ju gudomligt vackert. Barnen har ju aldrig varit där förut och det var ju iofs 7 år sedan jag var där så det ser vi fram emot allihop...nåja, yoghurt var det!
Ta hand om er så länge!

/Kristin                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Lander - 15 november 2015 04:33

                  Att vakna upp igår morse och börja scrolla facebook och instagram och genast inse att jag nog borde kolla nyhetssajterna först. Var är vi påväg i denna värld? Alltså alla dessa frågor, tankar, funderingar och framför allt k...

Av Kristin Lander - 29 oktober 2015 18:07

Höstlov- en vardag- en annorlunda vardag Höstlov här innebär inte krispiga höstpromenader eller kofta med scarfes och höstkängor utan lite tvärtom med mer och mer solglasögon allt mer sällan paraply och mer värme och svettiga dagar. Å jag njuter av...

Av Kristin Lander - 26 oktober 2015 07:12

                                    Wow, vilken helg vi har haft. Vi åkte i torsdags efter lunch, fredagen var en ledig dag från skolan då Thailand har en Buddahdag. Så vi satte oss i bilen och åkte iväg. Det blev en ganska lång bil...

Av Kristin Lander - 10 oktober 2015 10:43

                    Alltså det här med att man lite grann kan räkna med sol och värme, man är inte riktigt van vid det. Men märker att det är ett underbart sätt att leva. Visst kan det regna här ibland och natten till lördag regnade och åsk...

Av Kristin Lander - 1 oktober 2015 18:36

Halli hallå.   Idag träffades familjen inne i Patong på mitt jobb, kidsen kastar sig i poolen, medans jag och Kristin sätter oss med en kopp kaffe och bara småpratar. Superskönt och mysigt!   Efter en dryg timmes badande beställde jag in pann...

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards