landersresa

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Kristin Lander - 22 augusti 2015 08:00

Sedan vi kom hit så måste jag verkligen säga att vardagen tagit ett stort kliv ner i tempo. Här om dagen när jag skrev en kommentar på en annan blogg kom jag faktiskt att tänka på att det är ganska otroligt att jag och min man kunnat styra upp ett helt nytt liv för 5 personer på mindre är 3 månader. När tankarna väcktes på det här nya livet under vår resa i februari och vi sedan drygt en månad senare hade det helt klart med vår flytt. Jag minns när vi samlade barnen i soffan hemma i Sverige för att presentera våra tankar på detta och deras ambivalenta känslor som uppkom. Ju mer vi pratade, tittade på bilder, googlade desto mer öppnades deras sinnen för detta. Minelle förstod väl inte helt vad det skulle innebära men det var så tydligt hur de alla tre växte med det här äventyret vi hade framför oss och som vi hela tiden jobade mot, tillsammans. 


Men det är häftigt att se hur barnen växer med alla nya utmaningar de ställs inför, tänk att just vi fått möjlighet att göra detta med och för våra barn. Även om det krävdes hårt slit och mycket fokus innan det blev verklighet. De uttrycker ofta hur coolt det ändå är att vara här. Det faktum att vi möter elefanter när vi åker på morgonen längs vägen eller hur vi aldrig använder en långärmad tröja, det finns många små saker att fascineras över. Det gäller bara att uppfatta och uppskatta dom. Noah tyckte att hans födelsedag här var den bästa någonsin och jag måste ändå säga att vi inte gjorde något särskilt. Nog för att de saknar sina kompisar hemma men de kan verkligen uppskatta små saker här och se tjusningen i att få vara här, här och nu.


Det här var helt enkelt såååå rätt beslut och jag kan helt ärligt säga att jag inte ångrar det en enda sekund!

Varma soliga kramar från oss

#landersresa

                               


Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards