landersresa

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Kristin Lander - 30 augusti 2015 13:40

Sådär...nu börjar ännu en helg gå mot sitt slut. Måste säga att vardagen här är precis som i Sverige, veckorna rusar fram och helgerna likaså. 

I fredags tog vi det bara lugnt, vi gick till en resturang nära oss med grymt god mat och tog take-away pizza. Det blev helt enkelt ett klassiskt fredagsmys framför TV:n. Inte så tokigt alls faktiskt.

Igår tog vi mopparna till Swedish bakery. Vi fick oss en varsin god kopp kaffe och barnen fick kanelbulle och läsk. Inhandlade också en bea-sås till vår nästa pizza kväll, haha!

På kvällen valde vi att gå ut på ett ställe som många tipsat om, Grill Bill. Ligger etta på Trip Adviser här i Kamala och många rekommendationer. Det var en supertrevlig kväll som avslutades lite tidigare för barnen än för mig och Roger. Barnen gick hem efter att de ätit och jag och Roger stannade kvar, tog en öl till och blev bjudna på en liten Amaretto. Riktigt mysigt ställe med en trevlig ägare. Servicen var verkligen topp! Jag åt en gyros tallrik med tzatziki och måste tyvärr säga att tzatzikin var rinnig och smaklös men maten var helt ok. Killarnas burgare och Minelles pasta var kanon! Blir nog burgare för mig nästa gång. Men helhetsintrycket var riktigt bra! Fick dessutom med oss en nattgäst hem från resturangen. Jycken somkidsen döpt till "Vilis" vägrade gå hem imorse förrän jag stekt upp lite kött åt han. Då mumsade han i sig den serverade frukosten och sen tackade han för sig och gav sig iväg på nya äventyr. Underbart land där sådant händer


Idag har jag och Minelle gått runt och shoppat lite. Vi skulle på ett 6-års kalas på ett lekland inne i Patong och skulle köpa present mm. Roger och grabbarna åkte till Rogers jobb. Men jag och Minelle tog en härlig lunch tillsammans, sushi till mig och den smarriga clown-burgaren till Bellan. Alla mätta och nöjda. 


Efter maten väntade 6-årskalas. Oj viket kalas. Monsterkalas, med grön monstertårta och en väldans massa grejer i leklandet. Sitter nu hemma med tre ganska trötta barn medan Roger är på jobbet. Nu blir det en lugn och skön kväll i soffan. 

Hoppas er helg varit kanon, som vår!

                     


Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards