landersresa

Alla inlägg den 20 september 2015

Av Kristin Lander - 20 september 2015 13:07

Oj det går ett tag mellan blogguppläggen och jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Har nog aldrig haft så mycket fritid som här, men jag får väl skylla på vädret då kanske. Man vill inte sitta inne vid datorn när det är så härligt väder. Men i nuläget har vi heller inget internet. Vi fick hastigt och lustigt för oss att vi skulle flytta. Vi har haft lite (läs: galet mycket) problem med fukt och därmed mögel i vårt första hus. Kläder, väskor, plånböcker, ja allt möglade! Så en dag när jag hade vart på jobbet, kom hem och tränade och efter det tog en dusch så började jag leta efter lite rena underkläder och jag plockade ocj plockade och allt var mögligt, då fick jag nog!!!!! Vi ringde hyresvärden och vid 21 fick vi nyckeln till en ledig lägenhet, samma gård, samma pool, samma hyresvärd men såååååååååååååå mycket bättre på såååååååå många olika sätt. Luften där är inte alls lika fuktig, det går att hänga klädern på ett annat sätt, större soffa, störra rum, större utrymmen, större kök allt är betydligt fräshare (helt nyrenoverat) samt en stoooor TV, haha! Nä men det är så jäkla skönt å en stor uteplats med ett stooort bord. idigare trängdes vi kring ett litet bort och en altan på ca 2 kvm. Nu har vi gott om plats, har tom moppeparkering på altanen. Men dock inget internet....sitter för tillfället i vårt gamla mögliga hus för att kunna blogga.

För övrigt så rullar dagarna på. Vardagen här för oss swr ut ungefär som följer: Jag går till jobbet runt 7, Roger kliver upp och ger killarna frukost. Dom skickas till skolan och kommer dit strax före 8 (ca 200 m promenad), sen kör Roger Minelle till förskolan och åker sen till jobbet. Jag jobbar till ca 15, sen går jag hem och tränar oftast någonting, sen hämtar jag Minelle strax före 17 och sen gör vi kväller. Åker och käkar nåt gott, eller Roger kanske tar med mat hem från jobbet, det varierar. Men det rullar lixom på, enkelt, lugnt och skönt. Helgerna spenderas lite olika, oftast ganska planlöst med lite vad vädret och lusten styr oss till. I helgen så bestämde vi oss iaf för att åka över till fastlandet. Vi åkte över bron och bestämde oss för att styra mot Khao Lak. Vi hittade skyltar längs vägen om ett vattenfall (visade sig sen att det fanns många) men vi svängde iaf av vid den första och det var ju helt rätt val. WOW vilken miljö. Sååå läckert! Efter ett besök där med lite vandring och bad så fortsatte vi mot Khao Lak. Tyvärr så kom vi fram rätt sent och vi hade ännu inte ätit någon lunch. Så en snabbvisit på stranden och sen tillbaka till Main Road för lunch vid sisådar kl 18.00 Men oj så gott det smakade då! Sen var det tyvärr dags att åka hem igen, nästa gång ska vi försöka komma iväg tidigare på morgonen eller låta bli att stanna på vägen. Men det var riktigt härligt att få se lite mer och lite annat. Det märktes så tydligt direkt när ´vi rullat över bron, ett helt annat tempo. Phuket är ju jättefint men väldigt exploaterat och det smälls upp mer och mer hotell, miljön och naturen här är ju inte mycket att hurra för egentligen. Men på andra idan bron var det inte alls lika turistigt. Det blir definitivt fler turer till fastlandet. Nästa gång lutar det åt Krabi. Tips på saker att se och göra?

Idag har vi spenderat dagen i Pathong. Vi intog först stranden och därefter en helt amazing lunch på Fuji, helt grym sushi. Barnen fick sååå smarrig fried rice with salmon. Supersmarrigt. Glömde tyvärr fota, för det var helt fantastiskt! Men nu börjar det snart bli kväller här i Thailand och vi ska käka middag, efter det väntar en film och lite soffmys. Ha de gott!

                         

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards