landersresa

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Kristin Lander - 1 oktober 2015 18:36

Halli hallå.


Idag träffades familjen inne i Patong på mitt jobb, kidsen kastar sig i poolen, medans jag och Kristin sätter oss med en kopp kaffe och bara småpratar. Superskönt och mysigt!


Efter en dryg timmes badande beställde jag in pannkakor till barnen, Bosse (han heter egentligen något annat, men han kallas för Bo, eller Bosse) är grym på att göra svenska pannkakor, detta till barnens stora förtjusning.

Efter maten fick barnen välja på glass eller milkshake, mumma såklart även detta för dom.


Men dom har blivit riktigt duktiga på att käka Thaimat, deras favoriter är kycklingbaserade thairätter utan chili.


Men att bara sitta på en restaurang och äta tillsammans är inget ovanligt för oss, jag kan räkna på ena handens fingrar hur många ggr jag lagat mat sen vi flyttade ner hit. (3 tror jag)

Men ändå, det gäller att inte glömma bort att detta är klassisk vardagslyx som man inte skulle ha råd med hemma i Sverige.


För övrigt vill jag tillägga att det är 30 grader i Thailand, typ året runt. Hur är vädret hemma?

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards