landersresa

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

En solig helg

Av Kristin Lander - 10 oktober 2015 10:43

                    Alltså det här med att man lite grann kan räkna med sol och värme, man är inte riktigt van vid det. Men märker att det är ett underbart sätt att leva. Visst kan det regna här ibland och natten till lördag regnade och åskade det så jag trodde det skulle läcka in, men när vi vaknade sken solen, förvisso genom lite dis, men det lättade och är faktiskt riktigt behagligt att splen inte är helt gassande. 

I fredags var det Rogers födelsedag, den firades kl 6.40 med skönsång och frukost på sängen med paketöppning. Sen blev det en heldags jobb för Roger som inte kom hem förrän strax före 21. Lördagen började lugn och skön, lite träning med min man medan barnen mornade till sig i soffan med lite TV-spel och därefter en hejdundrande frukostbuffé som dukades ut på altanen. Nybakta scones, baguette, ost (typ väldigt dyrt och exklusivt här i Thailand), jordgubbsmarmelad, Nutella, jodnötssmör, smothie (min absolut största njutning här, färsk, god, smarrig frukt med kokosmjölk), gröt (med färsk frukt och kanel) och kaffe. Alltså den gick inte av för hackor, glömde tyvärr fota den    men ska göra det nästa gång när någon fyller år, vilket borde bli jag (i december). Det har nämligen blivit vår födelsedagsfrukost här. Efter frukosten blev det lite poolhäng och sedan en tripp till Phuket Town för middag på B Cat Café med ett gott gäng! Barnen toksomnade i en liten hög påväg hem...haha, trötta sötnötter!


Annars lever vi bara livet här nere. Tiden går FÖÖÖÖR fort, konstaterade under morgonens PW att vi snart varit här i 4!!!! månader. Det ger oss ca 2/3 kvar bara! Det går sååå fort. 2 veckor kvar till höstlovet och sen vet man ju hur snabbt det går så är det snart jul. Det är helt galet, å vädret här blir bara varmare och härligare...


Men nu såhär efter flytten till nya huset/lägenheten så känns det verkligen så himla bra. Vi är verkligen HEMMA, det är skönt att komma hem och barnen kan leka och röra sig mer, alla får plats att göra det man vill. Det är riktigt skönt. Sen hjälper det ju såklart att att man alltid kan ha dörren öppen och barnen springer in och ut och upp och ner ur poolen precis som de vill. Det är rätt skönt. 


Vad har mer hänt sen sist? Minelle har ju brutit nyckelbenet för andra gången på 6 månader. det har resulterat i (hittills) 3 besök på sjukhus, 2 röntgen, mitella i 3 veckor och nu någon slags korv som ska knytas för att bända bak axeln. Fler sjukhusbesök planerade, det närmsta nu på torsdag. Men hon är en tapper skadad kämpe, jösses den ungen gjorde armhävningar nu imorse, hoppar och simmar i poolen....oh my, jag skulle typ vara gråtandes sängliggande i fosterställning om det varit ombytta roller. 


Jobbet här i Kamala är så himla roligt. Har precis startat upp ett tema som ska sträcka sig fram till jul och det är rikitgt skoj. Jag älskar att planera teman, det gör jobbet så himla mycket roligare. 


Nåväl, nu är det söndagskväll och barnen har beställt middag på stranden ikväll så...off we go!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin Lander - 15 november 2015 04:33

                  Att vakna upp igår morse och börja scrolla facebook och instagram och genast inse att jag nog borde kolla nyhetssajterna först. Var är vi påväg i denna värld? Alltså alla dessa frågor, tankar, funderingar och framför allt k...

Av Kristin Lander - 29 oktober 2015 18:07

Höstlov- en vardag- en annorlunda vardag Höstlov här innebär inte krispiga höstpromenader eller kofta med scarfes och höstkängor utan lite tvärtom med mer och mer solglasögon allt mer sällan paraply och mer värme och svettiga dagar. Å jag njuter av...

Av Kristin Lander - 26 oktober 2015 07:12

                                    Wow, vilken helg vi har haft. Vi åkte i torsdags efter lunch, fredagen var en ledig dag från skolan då Thailand har en Buddahdag. Så vi satte oss i bilen och åkte iväg. Det blev en ganska lång bil...

Av Kristin Lander - 1 oktober 2015 18:36

Halli hallå.   Idag träffades familjen inne i Patong på mitt jobb, kidsen kastar sig i poolen, medans jag och Kristin sätter oss med en kopp kaffe och bara småpratar. Superskönt och mysigt!   Efter en dryg timmes badande beställde jag in pann...

Av Kristin Lander - 20 september 2015 13:07

Oj det går ett tag mellan blogguppläggen och jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Har nog aldrig haft så mycket fritid som här, men jag får väl skylla på vädret då kanske. Man vill inte sitta inne vid datorn när det är så härligt väder. Men i ...

Presentation

Mitt namn är Kristin Lander och den här bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv med man och 3 barn och framförallt den resa som väntar oss. Vi kommer lämna kalla Sverige och flytta till Phuket, Thailand under ett år. Nya jobb, nytt boende, nya vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards